Nabór na asystenta rodziny
KIEROWNIK
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W DOBROSZYCACH OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO
ASYSTENT RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony.
Przewidywany termin zatrudnienia: od 1 czerwca 2018 r.
Okres zatrudnienia: od 01.06.2018 r. do 31.12. 2018 r.
Miejsce pracy: praca z rodziną na terenie gminy Dobroszyce, w miejscu jej zamieszkania, w miejscu wskazanym przez rodzinę lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach.
I. Wymagania niezbędne:
1. Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
- a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
- b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( Dz. U z 2017 r. poz. 697) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną ( zakres programowy szkolenia, o którym mowa powyżej określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U z 2011 r. Nr 272, poz. 1608), lub
- c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
6) posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, ochrony danych osobowych, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego.
II. Wymagania dodatkowe:
- Doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku.
- Znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
- Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny.
- Samodzielność w działaniu oraz wykorzystywanie własnej inicjatywy.
- Odporność na sytuacje stresowe.
- Komunikatywność, wysoka kultura osobista, empatia, zaangażowanie, asertywność.
- Umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną oraz prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym.
- Prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu.
- Znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
12a) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem" (Dz. U. z 2016 r. poz. 1860);
13. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
14.dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny Kierownikowi OPS;
15. monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
16. sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
17.współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
18.współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. z 2015 r. poz. 1390), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
IV. Informacje dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych oraz w dni ustawowo wolne od pracy, również w weekendy (40 godz. tygodniowo).
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny, ale może również towarzyszyć rodzinie poza miejscem zamieszkania.
V. Wymagane dokumenty:
- CV ze zdjęciem.
- List motywacyjny.
- List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą; „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.)";
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie.
- Kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
- Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy.
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona.
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
VI. Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY” należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, pok. Nr 2 lub 4, a także pocztą tradycyjną na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, 56-410 Dobroszyce w terminie do dnia 22 maja 2018 roku, do godz. 15.00.
Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie na stronie internetowej BIP Gminy w Dobroszycach (http://bip.dobroszyce.pl), stronie internetowej GOPS w Dobroszycach (http://www.gopsdobroszyce.naszops.pl/) oraz tablicy informacyjnej GOPS w Dobroszycach.
Dobroszyce, dnia 10.05.2018 r. Kierownik GOPS w Dobroszycach
Agnieszka Szewczyk